niedziela, 11 październik 2015 21:45

Zakopane, Aparthotel Bambi i Subaru Forester XT 240 KM

W lipcowy ciepły, jak prawie każdy tego lata weekend wybraliśmy się w Tatry, do Zakopanego.

I choć muszę przyznać, że droga z Krakowa do Zakopanego nie należy do ulubionych ( wielokilometrowa jednopasmówka, wielogodzinne korki), to jednak lubimy odwiedzać Zakopane. To miasteczko ma swój urok. Nie mam na myśli słynnych Krupówek, które niestety przeistaczają się w chiński stragan, ale miejsca hołdujące góralskiej tradycji. Miejsca klimatyczne i z „duszą”, które cudnie komponują się z tutejszą przyrodą. Byliśmy gośćmi takiego fajnego miejsca. Zaprosił nas Hotel Bambi składający się z kilku budynków: Rezydencji, Boutique, osobnego Cottage i najnowszego, niedawno oddanego do użytku Aparthotelu. Na stronie  http://www.bambizakopane.pl/ możecie zobaczyć wszystkie pokoje.

bambizakopane 1

I tylko nazwa może bardziej kojarzyć się z bohaterem bajki, niż z polskimi Tatrami. Wszystko inne od razu przenosi gości w góralskie klimaty. Począwszy od samego drewnianego budynku, zaprojektowanego w stylu zakopiańskim, gdzie każdy z 5 apartamentów się tam mieszczących ma nazwę związaną z okolicznymi dolinami.

My mieszkaliśmy w apartamencie o nazwie „Dolina Strążyska”,

bambizakopane 3

wykończonym w drewnie, z niezwykłą dbałością o szczegóły i elementy związane z góralską tradycją, wykonane przez tutejszych rzemieślników.

bambizakopane 4

bambizakopane 5

Wisienką na torcie był cudowny widok na Giewont, rozciągający się z naszego balkonu.

bambizakopane 11

bambizakopane 10

Widok na Giewont o poranku

bambizakopane 12

Apartamenty gdzie tradycja miesza się z nowoczesnością posiadają w pełni wyposażony aneks kuchenny (wielki plus za kapsułkowy ekspres do kawy)

bambizakopane 6

i łazienkę z wanną z hydromasażem (doskonała po pieszych wędrówkach i nie tylko).

bambizakopane 8

bambizakopane 9

Do dyspozycji gości przygotowano parking, narciarnię, ogród, plac zabaw i grilla.

W naszym pokoju czekały na nas piękne kwiaty w wazonie.

To bardzo miły gest w stronę gości. Zresztą dbałość o szczegóły zgodne z góralską tradycją są widoczne i ważne dla właścicieli.

bambizakopane 2

Śniadania w formie szwedzkiego bufetu jadaliśmy w leżącej 100 m. dalej innej części zwanej Rezydencją.

bambizakopane 39

„Aparthotel „Bambi” stanowi idealną bazę wypadową w góry, nieopodal leżące doliny, czy inne atrakcje z których słynie Zakopane. My wybraliśmy się kolejką na Kasprowy Wierch 1987m npm.

bambizakopane 21

Aby uniknąć stania w kolejce, zakupiliśmy bilety przez internet. Można też je nabyć w kilku biletomatach znajdujących się różnych miejscach Zakopanego. Ostatni raz na Kasprowym Wierchu byliśmy w dzieciństwie.

bambizakopane 15

bambizakopane 18

Widoki jakie rozciągają się podczas wjazdu, jak i na samym szczycie (o ile nie trafi się na mgłę) rekompensują kolejkowiczom stracony czas.

bambizakopane 16

bambizakopane 17

Można napawać się pięknem polskich Tatr.

bambizakopane 19

bambizakopane 20

Mieliśmy tez ochotę odwiedzić Morskie Oko, ale sława tego miejsca przerosła nasze wyobrażenia. Latem nie ma gdzie zaparkować już na kilka kilometrów przed właściwym parkingiem, skąd jest jeszcze kilka kilometrów do jeziora. Odwiedzimy go innym razem, kiedy nie będzie takich tłumów turystów. Mamy niezły pretekst żeby tu wrócić.

Tu widok na góry z Zakopanego rano

bambizakopane 40

W drodze powrotnej odwiedziliśmy Dolinę Kościeliską

bambizakopane 43

i Chochołowską.

Taki strumyk nie stanowi problemu dla prześwitu i napędu Forestera

bambizakopane 45

bambizakopane 44

A także zajechaliśmy nad jezioro Czorsztyńskie.

bambizakopane 55

Byliśmy tutaj 1,5 roku temu także Subarakiem, ale wersją XV. W tym linku znajdziecie zdjęcia z tej zapory zimową porą:  http://www.turystyka-motoryzacyjna.pl/index.php/item/102-nonameluxuryhotel-spa-subaru-xv-v-skoda-yeti

Zwiedziliśmy Zamek Dunajec w Niedzicy

bambizakopane 56

bambizakopane 57

bambizakopane 59

bambizakopane 60

Warto wejść na taras widokowy

bambizakopane 61

bambizakopane 62

Obok zamku jest wystawa powozów konnych.

bambizakopane 64

Jak widzicie, w ten weekend pokonaliśmy kilkaset kilometrów Subaru Foresterem XT z benzynowym silnikiem 2,0 Turbo o mocy 241 KM który zapewnia bardzo dobre przyspieszenie w każdych warunkach – 7,5 sek, do 100 km/h.

bambizakopane 34

Zlikwidowano słynny wlot na masce, doprowadzający powietrze do intercoolera i poprowadzono go przewodami pod maską.

bambizakopane 36

Subaru zastosowało bezstopniową skrzynię biegów o nazwie Lineartronic która bardzo sprawnie przenosi napęd na cztery koła systemem Symetrical AWD.

bambizakopane 33

Wcześniej jeździłem Suzuki S-Cross, Nissanem Qashqai czy Lexusem NX 300h. gdzie również były skrzynie bezstopniowe i muszę pochwalić Lineartronica – jest bezapelacyjnie najlepszą skrzynią bezstopniową z jaką jeździłem dotychczas.

Podczas spokojniej jazdy obroty utrzymują się w zakresie 1500-2500. Co przekłada się na ciszę w kabinie i małe zużycie paliwa.

bambizakopane 65

Jedyny zarzut jaki mam wobec Forestera, to pozycja za kierownicą wynikająca z nieergonomicznych foteli.

bambizakopane 30

Uważam, że zostały też niepotrzebnie zamontowane tak wysoko. Wiem, wiem powiecie, że wszystkie crossovery też tak mają, a ja się z wami nie zgodzę bo w Subaru XV siedzi się o wiele niżej, a prześwit jest taki sam jak w Foresterze (czyli 22cm)

Bagażnik o pojemności 505 litrów

bambizakopane 28

Fajnie, że klapa otwiera się elektrycznie, ale szkoda że za nisko dla mnie.

bambizakopane 29

Wnętrze znacząco urosło w stosunku do poprzednika, a rzekłbym nawet, że jest olbrzymie zwłaszcza ilość miejsca nad głowami pasażerów.

bambizakopane 27

Deska rozdzielcza jest przejrzysta i dobrze rozplanowana

bambizakopane 31

Nawigacja

bambizakopane 32

i komputer pokładowy

bambizakopane 66

Najlepszy punkt Subaru Forestera XT to mocny silnik i stały napęd na cztery koła. Rzekłbym, że w czasach downsizingu i elektronicznie dołączanych napędów na drugą oś, Forester XT praktycznie nie ma konkurencji w klasie crossoverów za te pieniądze.

bambizakopane 46

Jeżeli wybieracie się do Zakopanego, to koniecznie musicie zatrzymać się Aparthotel Bambi - już dawno nie byliśmy w tak fajnym i klimatycznym hotelu.