poniedziałek, 09 luty 2015 22:11

Hotel SPA Dr Irena Eris Polanica-Zdrój, Lexus NX 300h AWD F-Sport

W środku Parku Leśnego w Polanicy-Zdroju oddano niedawno pierwszy pięciogwiazdkowy hotel w Kotlinie Kłodzkiej.

erislexus 54

Jest to już trzeci Hotel SPA Dr. Ireny Eris.  http://www.drirenaerisspa.pl/polanica-zdroj

erislexus 80

Hasłem przewodnim wszystkich trzech obiektów jest „luksus blisko natury”. Tak też jest i w Polanicy-Zdroju, otoczenie parków, bliskość wód leczniczych sprawiają, że jest to idealne miejsce na wypoczynek i odnowę biologiczną.

erislexus 79

Widok z naszego okna

erislexus 50

A wypoczywać możemy w przepięknie zaprojektowanym w stylu Art Deco i wkomponowanym w park hotelu, w którym pachnie jeszcze świeżością.

erislexus 2

erislexus 1

Od razu powiemy, że pierwszy raz widzimy hotel w którym tydzień po otwarciu wszystko było wykończone na tip-top, a obsługa bardzo miła i fachowa.

Do dyspozycji gości przygotowano pokoje standardowe, pokoje klubowe o podwyższonym standardzie ze specjalną aranżacją wnętrz i usługami, oraz dla najbardziej wymagających gości apartament grand z usługami osobistego kamerdynera. My dzięki gościnności hotelu spędziliśmy dwa noclegi w pokoju standardowym.

erislexus 23

erislexus 24

Pięknie zaaranżowane biało-szare wnętrze połączono z brązowymi meblami. Miło odpoczywa się w takim otoczeniu.

erislexus 25

Łazienka

erislexus 27

Urzekł mnie ten wskaźnik położenia windy – dokładnie jak na amerykańskich filmach z lat 30-tych XX wieku.

erislexus 75

Obowiązkowym punktem programu ( nawet dla leniuchów) jest wizyta w hotelowym centrum relaksu

Chętnie skorzystaliśmy z basenów i jacuzzi.

erislexus 28

erislexus 30

erislexus 31

erislexus 32

Do dyspozycji gości oddano również czynne cały rok zewnętrzne jacuzzi oraz kompleks saun. Zwolennicy aktywnego wypoczynku mogą poćwiczyć w siłowni, sali fitness,

erislexus 48

studio cardio, zagrać w squasha

erislexus 46

lub tenisa, my wolimy spacery.

Najmłodsi znajdą pokój do zabaw

erislexus 96

Tak zrelaksowani możemy oddać się „upiększaniu” ciała w Kosmetycznym Instytucie Dr. Ireny Eris.

erislexus 89

W 21 gabinetach znajdziemy pełną ofertę zabiegów firmowanych przez Panią Doktor.

erislexus 90

erislexus 87

Po tak wyczerpującym dniu chętnie odwiedziliśmy restaurację Art Deco.

erislexus 95

Szef hotelowej restauracji Paweł Rumowski łączy tradycyjną polską kuchnię z nowoczesna kuchnią fusion, osiągając niesamowite efekty.

Spróbowaliśmy tatara z łososia

erislexus 36

krem z dyni z pianą jabłkową

erislexus 34

tagiatelle z wołowiną

erislexus 72

czy sałatkę z krewetkami i grapefruitem

erislexus 74

I od razu powiem że zostaliśmy urzeczeni kuchnią – zdecydowanie polecamy spróbowanie powyższych dań.

Smaki potraw podkreślają specjalnie wyselekcjonowane dla hotelu wina.

Po kolacji polecamy wizytę w Cafe Tomik -sercem kawiarni jest fortepian.

erislexus 38

Fajnie jest wieczorem zasiąść w wygodnym fotelu, popijać kawkę (i nie tylko) i posłuchać muzyki na żywo. My trafiliśmy na taki właśnie koncert. To taka jedna z dodatkowych atrakcji przygotowanych dla gości.

erislexus 99

Inną są organizowane w Klubie Fotoplastikon – to specjalne pokazy filmów. Aranżacja klubu sprawia, że czujemy się jak w „starym kinie”.

erislexus 3

Na ścianach wiszą zdjęcia gwiazd Hollywood. Charakter wnętrza podkreślają stylizowane meble, lampy i inne dodatki. W klubie możemy też przy muzyce spróbować autorskich drinków, pograć w kręgle i bilarda.

Nawet łazienka przy klubie ma ten charakter

erislexus 98

Spędzając weekend w tak pięknych wnętrzach otoczonych malowniczym krajobrazem można znakomicie wypocząć, by wrócić do pracy z nową energią i uśmiechem na ustach.

Jechaliśmy do Polanicy-Zdroju z silnym postanowieniem pojeżdżenia na nartach w Zieleńcu.

W piątkowy wieczór wyglądało to jeszcze nieźle,

erislexus 21

erislexus 20

ale w sobotę lało od rana i była taka mgła, że wyciągów nie było widać :(

erislexus 57

erislexus 58

Więc pojechaliśmy na leżąca tuż obok Jamrozową Polanę, gdzie akurat odbywały się Mistrzostwa Świata w Biathlonie

erislexus 63

erislexus 61

Dziwne bo nikt chyba o tej imprezie nie wiedział, mediów nie widziałem a kibiców było kilkunastu – chyba organizatorzy się nie postarali....

erislexus 65

Rozbawił nas za to trener ekipy niemieckiej, który zagrzewał swojego zawodnika okrzykiem „Schnella, Schnella” - co brzmiało identycznie jak na filmach wojennych :)

erislexus 67

erislexus 68

Hybrydowe Lexusy testowaliśmy już w mieście i na autostradzie, ale pierwszy raz pojechaliśmy w góry i od razu NX 300H pokazał swoje zalety.

erislexus 70

Podjazd pod górę jest podobny do wyprzedzania w trasie – obroty skaczą do góry i po chwili się wyrównują się za sprawą bezstopniowej skrzyni biegów łączącej napęd spalinowy z elektrycznym.

erislexus 83

Natomiast zjeżdżając z góry silnik spalinowy jest wyłączony (do 80km/h) i cały czas jedziemy w trybie elektrycznym nie tylko oszczędzając paliwo ale i ładując akumulatory za free :) i to mi się podoba.

Ale najbardziej podobało mi się prowadzenie tego nowego Lexusa w wersji F-Sport – układ kierowniczy i zawieszenie jest najlepsze wśród SUV'ów jakimi dotychczas jeździłem – zdecydowanie lepsze od Audi Q5 czy Volvo XC60.

Co ciekawe NX 300h AWD ma napęd na 4 koła, a nie ma wału napędowego łączącego przednią i tylna oś. Z przodu napędzany jest silnikiem spalinowym i elektrycznym a z tyłu osobnym silnikiem elektrycznym – całość kontroluje komputer odpowiednio dozując moc. Jeżdżąc po śniegu odczuwa się podsterowność i zdecydowanie większa moc na przedniej osi. Na zabawę w drift to nie pozwoli, ale dla większości klientów to bezpieczniejsze rozwiązanie.

Podoba mi się bardzo odważna stylistyka NX'a – zarówno przód jaki tył mają swoje ostre ranty.

erislexus 59

erislexus 69

LED'owe światła mijania a zwłaszcza drogowe to po prostu Mistrzostwo Świata - ich zasięg w nocy przekracza grubo 500m. "Robi się jasno jak w dzień" jest tutaj najlepszym określeniem.

erislexus 19

Wnętrze Lexusa NX jest nie tylko ładne, ale i funkcjonalne

erislexus 4

erislexus 6

erislexus 13

erislexus 12

Kształt klepsydry dominujący na przedniej atrapie, został także odwzorowany we wnętrzu w środkowej części deski.– pozwala swobodnie dosięgnąć do guzików

erislexus 9

erislexus 10

Deskę i boczki zaprojektowano pod seryjne pokrycie skórą ekologiczną.

erislexus 7

erislexus 5

Włączanie lampek sufitowych odbywa się bezdotykowo – wystarczy tylko przesunąć dłonią w pobliżu. Gadżet, ale fajny.

erislexus 11

Fotele nieźle trzymają na boki, ale technologia „pianki zintegrowanej” trochę się nie sprawdza – szef został przeszyty od wewnętrznej strony siedziska (zamiast na zewnątrz) co powoduję zaginanie się i uwieranie siedziska.

erislexus 91

Tempomat jest połączony z radarem zbliżeniowym – układ jest bardzo dobrze skalibrowany, pozwala zupełnie zatrzymać samochód w korku, przez 2-3 sekundy sam nawet ruszy, a jeżeli postój potrwa dłużej, to zatrzymuje auto i dopiero kierowca może ruszyć naciskając pedał gazu lub dotykając guzika na kierownicy. Bardzo praktyczne i bezpieczne rozwiązanie zarówno na autostradzie jak w korkach.

erislexus 93

Silnik jest ten sam co i w IS czy GS300h, ale tutaj ma tylko 197 KM, a musi napędzić cięższy o ok. 150kg i wyższy samochód – co jest już subiektywnie wyczuwalne i odbija się na wyższym zużyciu paliwa ok. 9-12L niż. Sądzę, że jednak 223 KM (jak w GS 300h) było by dużo lepsze.

erislexus 15

Jak pojedziecie do Polanicy Zdrój na pewno nie będziecie się nudzić, zarówno ten hotel, jak i same miasto oraz region Kotliny Kłodzkiej zapewniają mnogość atrakcji:

My przy następnej wizycie w tej okolicy, musimy jeszcze zwiedzić Kłodzko i Kopalnie Złota w Złotym Stoku

erislexus 16

Pragniemy nadmienić, że nie dawno otwarto nowy odcinek trasy S8 z Łodzi do Walichnowy co znacząco skróciło czas przejazdu odcinka Warszawa-Polanica-Zdrój (do 4 godzin), ale najważniejsze, że jest on teraz znacznie przyjemniejszy i bezpieczniejszy.

erislexus 55

Dziękujemy Pani Katarzynie Szymkiewicz za zaproszenie do Hotelu SPA Dr.Irena Eris