Poznań, Puro Hotel, Volvo S90 T5 i zawody psich zaprzęgów

Wybraliśmy się do Poznania na zwiedzanie miasta i zawody psów zaprzęgowych.

Kraków, Hotel Orient****, Renault Megane GrandCoupe 1,6 dCI, 130 KM

Jeśli nie wiecie co zrobić w zimny weekend, kiedy pogoda nie sprzyja ani wypadowi na narty, ani spacerom i nie macie już pomysłów na spędzenie go poza domem, to koniecznie wybierzcie się na wycieczkę do kopalni soli. Ale nie do Wieliczki, tylko do Bochni, która jest od Wieliczki starsza i chyba jednak mniej znana i nie tak oblegana przez turystów. To pierwsza kopalnia soli w Europie!

Bocheńska żupa solna - Kopalnia soli w Bochni

Wszyscy używamy soli, nawet jeśli świadomie nie solimy potraw, towarzyszy nam w kupowanych wyrobach spożywczych jest szeroko używana w przemyśle chemicznym, a także przy utrzymaniu naszych dróg w okresie zimowym.

Sól możemy pozyskać na różne sposoby: łatwo - powierzchniowo, z wyschniętych słonych jezior, trudno – odparowując morską wodę, bardzo trudno – wydobywając spod ziemi z żup solnych, złóż soli ukrytych między warstwami skały.

Pensjonat Łysica i Renault Talisman Grandtour 1,6 TCe 200KM, 7EDC, Zamek Chęciny

Góry Świętokrzyskie i znajdujące się tam liczne atrakcje turystyczne skusiły nas, więc postanowiliśmy odwiedzić ten uroczy zakątek Polski.

NATO Days 2017, Villa Rubinstein w Wiśle, Lexus GS 200t

W bardzo deszczowy weekend wybraliśmy się do czeskiej Ostravy na pokazy lotnicze o nazwie NATO Days 2017, gdzie obejrzeliśmy m.in. z bardzo,bardzo bliska dwa wielkie bombowce B-52 Stratofortress i B1-B Lancer, a na noc wróciliśmy do Wisły do Villi Rubinstein.

Skoda Yeti Joy 2,0 TDI 4x4 150 KM na Mazurach

Pogoda zapowiadała się bardzo ładna, więc wskoczyliśmy do Skody Yeti i pojechaliśmy na Mazury.

Olsztyn, Hotel Omega***, Suzuki Vitara 1,6 4WD 120 KM

Postanowiliśmy zrobić sobie weekendowy wypad na Mazury. Naszym miejscem docelowym był Olsztyn i jego okolice.

Peugeot 308 GTI, 270 KM w Spale, Konewce i Inowłodzu

Świetny hot-hatch zbudowany przez zespół Peugeot Sport

Uwielbiam samochody w których widać że wiedza zdobyta w rajdach i wyścigach przekłada się na seryjne auta i daje niesamowitą frajdę z jazdy.

Gdańsk, Hotel Almond**** & Mercedes GLC 250 4Matic

Kocham polskie morze ( ale mogło by być trochę cieplejsze....) i marzę o mieszkaniu z widokiem na nie. Na razie muszę się zadowolić krótkimi pobytami nad nim. A że jestem typowym mieszczuchem co roku staram się odwiedzić Trójmiasto. Tam mam w pigułce to co lubię najbardziej - miasto nad morzem....

Bydgoszcz, Hotel Ikar***, Hyundai i40 wagon 1,7 CRDi 141KM, Exploseum

Do odwiedzenia Bydgoszczy przymierzaliśmy się już od dłuższego czasu, aż w końcu się to udało.

ZOO Wrocław

Jeżeli szukacie ciekawego miejsca do zwiedzania, to my polecamy ZOO we Wrocławiu.

Turzno, Pałac Romantyczny****, Mercedes CLA 200,156KM

Walentynkowy weekend spędziliśmy w najbardziej odpowiednim miejscu, wybraliśmy się do Turzna, gdzie znajduje się Pałac Romantyczny****   http://www.palac-romantyczny.com/pl

Dacia Duster 1,2 Tce 125 KM 4WD na bagnach

Dacia Duster 1,2 Tce to bardzo prosty samochód.

Z elektrycznych pomocników mamy wyłącznik Start/Stop, ustawienie luterek i elektryczne szyby.

I to wszystko, a jak nie ma gadżetów to nie ma się co zepsuć.

Seat Leon Cupra ST 290 KM w Płocku

Po kilku dniach jeżdżenia Seatem Leonem Cupra, już wiem dlaczego osiąga on najlepsze czasy przejazdu Północnej Pętli toru Nurburgring ( 7 min 58 sek) w klasie hot-hatch.

Karpacz, Pałac Margot**** i Volvo XC 90 D5 Inscription

Chcąc skorzystać uroków zimy wybraliśmy się do Karpacza. Tuż przy wjeździe do tej uroczej miejscowości znajduje się hotel z historią w tle – to Pałac Margot.

Murzasichle, Hotel Kopieniec****, Skoda Superb 2,0 TDI 150 KM L&K

Ponieważ zima już od kilku lat nie rozpieszcza mieszkańców centralnej Polski, spragnieni jej uroków postanowiliśmy wybrać się w góry. Zimowa aura jest łaskawsza dla górali i w zimowych miesiącach można doświadczyć jej uroków właśnie tam. Wybraliśmy się więc na ''narciarski weekend'' do malowniczo położonej na skraju Tatrzańskiego Parku Narodowego miejscowości Murzasichle.

Najlepsze hotele w jakich byliśmy w 2015 roku.

Od trzech lat przyznajemy tytuły najlepszych aut i motocykli. Teraz przyszła pora nagrodzić najlepsze hotele w których byliśmy w ubiegłym roku.

Pałac Kamieniec koło Kłodzka, Volvo V40 T3 2,0T 150 KM

W samym sercu malowniczej Kotliny Kłodzkiej leży Pałac Kamieniec. Niezwykłe miejsce, które ponownie mogło stać się takie dzięki jego nowym właścicielom. Zrujnowany budynek pałacowy i zaniedbany ogród z bogatą historią odrestaurowano i przekształcono na kameralny hotel, by cieszył wszystkich miłośników historii i nie tylko.

Zamek Karpniki koło Jeleniej Góry, Lexus LS 600h L Superior

Czy wiecie, że w Polsce południowej znajduje się dużo więcej zamków i pałacyków niż nad osławioną Loarą ? Wiele z nich niszczeje. Ale na szczęście niektóre, głównie dzięki determinacji ich nowych właścicieli dostają „drugie życie”. Byliśmy gośćmi jednego z takich miejsc. Odwiedziliśmy Zamek Karpniki.  http://www.zamekkarpniki.pl/

Mazury, Zamek Reszel i Hyundai i20 1,2 MPI i 1,4 CRDI

Korzystając z pięknej pogody wybraliśmy się na Mazury, a właściwie to na pogranicze Warmii i Mazur. Tu wśród bliskości mazurskich jezior leży miasteczko Reszel. Warte jest zobaczenia nie tylko z racji swojego malowniczego położenia i urokliwej starówki, ale przede wszystkim stoi tu zabytkowy Zamek Reszel.

Kraków, Hotel B.A.S Villa Residence, Volvo V40 D2 120KM

W wakacje odwiedziliśmy nie pierwszy raz w tym roku – Kraków. Gościł nas położony w willowej dzielnicy, nieopodal centrum Hotel B.A.S. Villa Residence  http://www.hotelbas.pl/pl/

Boulevard Ustronie Morskie i Lexus RC-F V8 5,0L 477 KM

W ten jeden weekend zmieniło się nasze wyobrażenie o dwóch sprawach – że w Polsce a dokładniej w Ustroniu Morskim, jest aparthotel położony nad brzegiem morza (jak na amerykańskich filmach), oraz to, że Lexus produkuje nie tylko ekologiczne i ciche hybrydy, ale także pełnokrwiste samochody sportowe z potężnym silnikiem V8.

Skoda Fabia III 1,0 MPI 60 KM nad morzem i na Mazurach

Tą nową Fabią III pokonaliśmy w jeden weekend ponad 1400km - byliśmy nad naszym Bałtykiem i na Mazurach.

Zakopane, Aparthotel Bambi i Subaru Forester XT 240 KM

W lipcowy ciepły, jak prawie każdy tego lata weekend wybraliśmy się w Tatry, do Zakopanego.

Świnoujście, Hotel Interferie Medical Spa**** i Lexus GS 300h

Do Świnoujścia zamierzaliśmy pojechać w zeszłym roku, ale nie starczyło wtedy czasu. Więc teraz z chęcią się tam wybraliśmy i nie żałujemy...

Kraków, Hotel Galaxy**** i Mercedes Vito Tourer 111 CDI

Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza był pretekstem by ponownie wybrać się do Krakowa. I choć byliśmy tam już kilkukrotnie, to zawsze z chęcią powracamy do tego magicznego miejsca pełnego turystów o każdej porze roku.

Krynica-Zdrój, 4 Pory Roku****, Skoda Octavia Scout 2,0 TDI 150KM

Zachęceni moimi postępami narciarskimi i korzystając ze sprzyjającej zimowej aury, postanowiliśmy jeden z weekendów spędzić bardziej sportowo niż turystycznie. Wybraliśmy się na narty. Na miejsce docelowe wybraliśmy leżącą na płd, małopolski ''Perłę Polskich Uzdrowisk''- Krynicę-Zdrój.

Szczyrk, Qubus Hotel Bielsko-Biała i Mercedes Klasa V 250 Bluetec Avantgarde

Zachęceni optymistycznie brzmiącą prognozą pogody, wyruszyliśmy na narty w góry. Miejscem docelowym wyprawy była Bielsko-Biała. Stąd blisko już do Szczyrku i Wisły, miejscowości pełnych wyciągów narciarskich o zróżnicowanym stopniu trudności.

Mikołajki, Hotel Amax**** i Mazda 3 SkyENERGY120 KM

Zmęczeni warszawską pluchą, w poszukiwaniu prawdziwie zimowej aury wyruszyliśmy na Mazury. I nie rozczarowaliśmy się. Z każdym pokonywanym kilometrem krajobraz stawał się coraz bardziej zimowy. Naszym celem podróży były Mikołajki. Chcieliśmy zobaczyć Mazury zimą, pokryte śniegiem i skute lodem.

Adrenalina We Włosach i Skoda Yeti Outdoor Elegance 2,0 TDI 170 KM

Odmłodzoną Skodą Yeti pojechaliśmy na siódmą edycję imprezy o nazwie Adrenalina We Włosach organizowaną przez Gracjana Dudę, a mająca na celu zbiórkę prezentów dla dzieci z domu dziecka.

Hotel SPA Dr Irena Eris Polanica-Zdrój, Lexus NX 300h AWD F-Sport

W środku Parku Leśnego w Polanicy-Zdroju oddano niedawno pierwszy pięciogwiazdkowy hotel w Kotlinie Kłodzkiej.

Polanica Zdrój, Suzuki SX-4 S-Cross 1,6 VVT CVT i 1,6 DDiS, Villa Polanica****

To już nasza druga wizyta w Polanicy-Zdrój pod koniec polskiej złotej jesieni.

Łódź, Hotel Ambasador****, Łódź Design Festiwal, Volvo V40 T3 150 KM

Inspiracją do odwiedzenia Łodzi, była chęć zobaczenia Łódź Design Festival, sprawdzenia, co się zmieniło na przebudowanej ulicy Piotrkowskiej i wieczorny pokaz mappingu.

Nałęczów, Willa Różana,Rajd Nadwiślański i Citroen C4 Grand Picasso

W Nałęczowie byliśmy już kilka razy, ale zawsze przejazdem. Teraz wiedząc, że jedziemy na Rajd Nadwiślański przyjeliśmy zaproszenie na nocleg z Willi Różanej.

Battle Royale - 1 Mile Festival i Subaru WRX STI

Po raz pierwszy w naszym kraju zorganizowano wyścigi na 1 milę (czyli 1609 metrów), co już pozwala na rozpędzenie się najszybszych aut i motocykli do ponad 300km/h….

Rzeszów, Hotel Prezydencki**** i Dacia Lodgy 1,5 dci 110KM

W Rzeszowie byliśmy już kilka razy i z chęcią przyjechaliśmy tam ponownie przy okazji Rajdu Rzeszowskiego.

Galindia, Mazury Air Show i Seat Leon FR TDI 184 KM

We wsi Iznota, niedaleko Mikołajek nad przepięknym jeziorem Bełdany państwo Maria i Cezary Kubaccy stworzyli Galindię.

Red Bull Air Race Gdynia 2014 i Skoda Fabia 1,2 TSI 105 KM

Byliśmy już na kilku imprezach organizowanych przez tego producenta napojów energetycznych więc wiedzieliśmy, że będzie grubo (jak to mówi dzisiaj młodzież) ale to co zobaczyliśmy w Gdyni przerosło nasze oczekiwania …. i to bardzo.

Mazurskie Siedlisko Kruklin i Lexus GS 300h

Na pewno znacie takie uczucie kiedy pod całym tygodniu ciężkiej pracy pracy macie ochotę gdzieś odpocząć w spokoju i ciszy, i my też tak mieliśmy i na miejsce wyciszenia wybraliśmy Mazury a na samochód, Lexusa GS 300h – nawet nie przypuszczając jakie to będzie doskonałe połączenie.

Śląsk, Hotel Shuma***, Skoda Rapid Spaceback 1,2 TSI 85 KM, DX Racer Super Rally

Przyczynkiem do wyjazdu na Śląsk, było zaproszenie na imprezę off-roadową o nazwie DX Racer Super Rally organizowanej przez naszego kolegę Igora Kurkowskiego.

Isuzu D-Max 2,5 TD na Rajdzie Polski

W zeszłym roku testowaliśmy Isuzu z przedłużoną kabiną  http://www.turystyka-motoryzacyjna.pl/index.php/item/150-isuzu-d-max-2-5-td-163-km – teraz mieliśmy wersję z podwójną kabiną, ale w stosunku do poprzednika zmieniono tylko panel do sterowania klimatyzacji.

Zamość, Hotel Koronny****, Renault Clio GT

Zamość zamierzaliśmy odwiedzić od dawna, i w te lato ten zamiar zrealizowaliśmy. Nazywany on jest ''Miastem Arkad'', ''Perłą Renesansu'', oraz ''Padwą Północy''.

SsangYong Korando D20T i Dni Wojska Polskiego

SsangYongiem Korando pojechaliśmy do Mińska Mazowieckiego na Dni Wojska Polskiego

Białowierza, Hotel Żubrówka**** i Volvo XC 60 D4 FWD

Już 5 lat  nie było nas w Białowieży, więc uznaliśmy, że to najwyższa pora na odwiedziny w tym urokliwym miejscu.

Świeradów Zdrój, Hotel Malinowy Dwór Medical SPA**** i Audi A8 3,0 TDI

Niesamowite jak w naszym kraju potrafi się zmienić pogoda – 2 dni przed wyjazdem do Świeradowa Zdroju mogłem jeszcze sprawdzić w Warszawie skuteczność cztero-strefowej klimatyzacji (bo było +24 stopnie) w Audi A8, a już na południu kraju było +10 stopni i ciągle padał deszcz.

Parada Parowozów w Wolsztynie i Seat Leon ST FR 180 KM

Seata Leona FR tak bardzo polubiliśmy w zeszłym roku, że otrzymał od nas tytuł najlepszego hatchbacka 2013 roku. Teraz dostaliśmy na testy jego wersję kombi czyli w nomenklaturze Seata odmianę ST, którą pojechaliśmy do Wolsztyna na XXI Paradę Parowozów.

Hotel Arłamów**** i Skoda Superb TDI 170 KM DSG 4x4

Będąc kilka lat temu w Bieszczadach odwiedziliśmy słynny Arłamów. To miejsce historyczne, w stanie wojennym przez 6 miesięcy internowany tu był Lech Wałęsa, późniejszy prezydent. Już wtedy dowiedzieliśmy się o planowanej przebudowie tego ośrodka.

Citroen DS5 1,6 THP 200KM w Pułtusku

Jak pamiętam z dzieciństwa Citroen zawsze był prekursorem designu i nowatorskich rozwiązań. I nie inaczej jest w przypadku modelu DS5.

Audi A3 Limuzyna i biegówki

Bieganie na nartach staje się ostatnio coraz bardziej popularne, za sprawą sukcesów Justyny Kowalczyk więc i my się wybraliśmy się do Puszczy Kampinoskiej zobaczyć co w trawie a raczej śniegu piszczy.

Audi SQ5 w Kazimierzu Dolnym

Wzięliśmy Audi SQ5 na wycieczkę do Kazimierza Dolnego nad Wisłą, i już wiem jeżeli w takim kierunku będą zmierzały silniki diesla to już mi się ta przyszłość podoba.

Skoda Octavia 1,4 TSI i Air Show Radom 2013

Skodą Octavia 1,4 TSI wybraliśmy się do Radomia na Air Show 2013

Hotel Wileński**** i Kia Cee'd SW w Olsztynie

Ten wyjazd do Olsztyna okazał się dla nas pełen wrażeń – latałem szybowcem, kibicowaliśmy grającym w siatkówkę plażową i odwiedziliśmy wystawę psów rasowych.

Lawendowe Termy i Mercedes C 180T

Zima dała nam się we znaki brakiem słońca przez ponad miesiąc, więc postanowiliśmy znowu  wygrzać się  w gorących uniejowskich termach.

Marina Evelyn i Opel Insignia BiTurbo 4x4

Mazury to od kilku dobrych lat miejsce rozgrywania Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Szutrowych odcinków i bazy hotelowej tam nie brakuje.

Road to Hel by Peugeot 508 SW 2,0 HDI 140 KM

Wakcje to dobry moment aby odwiedźić nasze morze i Półwysep Helski, a Peugeot 508 SW bardzo dobrze się do tego celu nadaje.

BMW w Bavarii

Tak naprawdę ta Bawaria to Hotel Bavaria*** w Wiśle a nie w Niemczech, ale BMW 320d było już jak najbardziej prawdziwe.

Skoda Superb 2,0 TDI vs. Harvester Ponsse

Na zaproszenie firmy Laspol z Knieji pojechaliśmy sprawdzić jak pracuje leśny harvester czyli wieloczynnościowy kombajn zrębowy z głowicą ścinkową.

Pocisk średniego kalibru

Ten BMW X3 35d ma niesamowity silnik 3.0 D z dwoma turbinami i moc wynoszącą 313 KM! oraz olbrzymi moment obrotowy – 630Nm, a że ja najbardziej lubię niepozrne samochody z potężnymi silnikami, które na zewnątrz nie okazują swojej potęgi - od razu go polubiłem....nawet bardzo.

Hyundai ix20 w Górach Sowich

Mały na zewnątrz i wielki w środku.

Hyundai ix20 ma najlepszy stosunek ilości miejsca w środku do wielkości auta.

BMW 120d Urban Line w Pułtusku

Najnowsza jedynka jest może i najmniejsza w ofercie, ale to prawdziwe BMW – doskonale się prowadzi, ma mnóstwo gadżetów a co najważniejsze – wsiadasz i czujesz że to klasa premium.

Suwalszczyzna, Dacia Sandero i Hotel Amber Bay***

Zima nie może się zdecydować czy przyjść na całego, ale nas to nie zniechęca – więc Dacią Sandero odwiedziliśmy Suwalszczyznę.

Święto Bigosu i Opel Meriva 1,7CDTi

Święto Bigosu Polskiego odywa się corocznie w listopadzie w Niedrzwicy Kościelnej koło Lublina.

Hotel Mazury i Rajd Polski 2011

Ekipa Turystyki-Motoryzacyjnej od wielu lat jeździ na Rajd Polski – więc i teraz nie mogło nas zabraknąć, tym razem zatrzymaliśmy się w Hotelu Mazury w Giżycku.

Hyundai i30 i Dogfrisbee

Hyundaiem i30 1,6 pojechaliśmy na zawody Dogfrisbee zwanych z polska latającymi psami.

Yamaha Rhino w Mościskach

Wiedząc, że będziemy testować  quady Yamaha umówiliśmy się na szkolenie z fachowcem ? Panem Markiem Adasiakiem z Warszawskiej Strefy Off-Road w Mościskach.

Dwa Bratanki i Subaru

Jak słyszycie słowo „rajd” – to zapewne kojarzy wam sie to z niebieskim Subaru Impreza STi które rozsławił na świecie Colin McRae a w Polsce Krzysztof Hołowczyc. My pojechaliśmy najnowszą wersją MY 2011 na Rajd Rzeszowski....

Opel Astra na Air Show 2011

Na tegoroczną edycję radomskich pokazów wybraliśmy się Oplem Astra Turbo z silnikiem 1,4 o mocy 140KM.

Hotel Lido Jurata

Po doskonałej zabawie na Pucharze Świata w Siatkówce Plażowej, pojechaliśmy Mazdą CX-7 do Juraty na jej obchody 80-lecia.

Mazdą CX-7 do Starych Jabłonek

Na Puchar Świata w Siatkówce Plażowej w Starych Jabłonkach koło Ostródy wybraliśmy sie Mazdą CX-7  w drodze nad morze – to co zobaczyliśmy przerosło nasze najśmielsze wyobrażenia.

Odyseja Kielecka

Długi weekend majowy był w tym roku niezłą mieszanką pogodową – w sobotę było jeszcze + 24 stopnie na słońcu a już we wtorek padał śnieg z deszczem.

Okazuje się, że po otwarciu dwupasmowej drogi ze Skarżyska do Kielc –czas dojazdu z Warszawy do  Kielc trwał około 1,45 h – czyli znacznie krócej niż nad popularne Mazury nie mówiąc już o czasie dojazdu nad morze czy w Tatry.

Club Hotel Oddysey ***** Wellnes & Spa położony jest na zboczu góry na obrzeżch Kielc z przepięknym widokiem na całe miasto w dolinie. http:/hotelodyssey.pl/

Piękna Góra i Wilkasy

Ładna pogoda zachęca do weekendowych wyjazdów, a Mazury to naturalny kierunek dla warszawiaków.

W Pieknej Górze pod Giżyckiem znajdziecie ośrodek „Łabędzi Ostrów” http://pieknagora.pl/