Portal Turystyczno-Motoryzacyjny. Opisujemy i fajne i ciekawe miejsca, w które jeździmy samochodami i motorami.

Jesteś tutaj:Home:»Hotele»Dwór Oliwski***** i Lexus LS 460 AWD

Dwór Oliwski***** i Lexus LS 460 AWD

W jeden z sierpniowych weekendów postanowiliśmy odwiedzić Trójmiasto. Co roku obowiązkowym punktem naszej wycieczki jest gdańska Starówka, sopockie Molo i Skwer Kościuszki w Gdyni.

W Gdańsku odbywał się wtedy Jarmark Dominikański, więc i my postanowiliśmy przespacerować się pomiędzy licznymi straganami.

dworoliwskilexusls 39

dworoliwskilexusls 40

Byliśmy gośćmi pięciogwiazdkowego hotelu Dwór Oliwski malowniczo położonego w zabytkowej dzielnicy Gdańska- Oliwie.

dworoliwskilexusls 18

Hotel położony jest na skraju trójmiejskiego parku krajobrazowego, dzięki czemu goście zagwarantowaną mają ciszę, a przyroda ''zagląda'' w okna ich pokojów.

dworoliwskilexusls 33

dworoliwskilexusls 25

dworoliwskilexusls 45

Hotel zbudowany jest na wzór XVII – wiecznego dworu z zachowaniem oryginalnych nazw jego części. My mieszkaliśmy w '' wozowni '', ta część hotelu w przeszłości pełniła właśnie taką rolę.

dworoliwskilexusls 46

Wyjątkowa architektura wtopiona w piękno przyrody sprawia, że hotel otacza aura niepowtarzalnego klimatu. Mogą tu doskonale wypocząć goście indywidualni jak i biznesowi.

dworoliwskilexusls 24

To miejsce upodobała sobie również reprezentacja Niemiec podczas Euro 2012. Łatwo i szybko dostać się stąd do licznych trójmiejskich atrakcji. Jeśli ktoś nie ma ochoty na ich zwiedzanie, z pewnością nie będzie się tu nudził. Hotel posiada stylowe Spa z basenem,

dworoliwskilexusls 47

sauną suchą, sanarium, jacuzzi, studio cardio i '' słoneczną plażę''.

Nasz pokój

dworoliwskilexusls 7

dworoliwskilexusls 8

Czekała na nas patera z owocami - bardzo miłe powitanie

dworoliwskilexusls 9

Łazienka

dworoliwskilexusls 10

dworoliwskilexusls 11

Latem możemy zjeść posiłek na tarasie restauracji lub w otaczającym hotel ogrodzie.

dworoliwskilexusls 41

dworoliwskilexusls 22

dworoliwskilexusls 23

dworoliwskilexusls 27

dworoliwskilexusls 28

Zimą napić się wina w winiarni , oferującej wina z całego świata.

dworoliwskilexusls 29

Miłośników napoi bezalkoholowych zadowoli herbaciarnia, w której przy kominku miło spędzić można zimowy wieczór.

dworoliwskilexusls 20

Restauracja w której jedliśmy śniadanie

dworoliwskilexusls 43

dworoliwskilexusls 42

Klienci biznesowi również będą zadowoleni dzięki nowoczesnemu w pełni wyposażonemu centrum konferencyjnemu.

dworoliwskilexusls 35

Sprosta on zorganizowaniu zarówno niewielkiego spotkania biznesowego, jak i konferencji dla 140 osób.

dworoliwskilexusls 37

dworoliwskilexusls 38

Dzięki temu Dwór Oliwski to idealne miejsce dla gości indywidualnych poszukujących wypoczynku,jak i klientów biznesowych przez cały rok.

dworoliwskilexusls 31

W 2012 roku został zwycięzcą plebiscytu Hotel Roku w kategorii luksusowy. Posiada również rekomendację The New York Times'a w kategorii najlepsze miejsce na weekend w Europie.

dworoliwskilexusls 15

Dopełnieniem tak wspaniałego hotelu był doskonały Lexus LS 460 AWD wersji Superior, i muszę przyznać, że już dawno nie podróżowaliśmy tak luksusowym i wygodnym autem.

Mniejszy Lexus GS 450h przekazuje więcej informacji kierowcy, lecz większy LS to kwintesencja luksusu. Ktoś kto nigdy nie jechał tej klasy autem (lub Mercedesem S) nie będzie wiedział o czym tutaj piszemy.

Wsiadając do LS'a pierwsze co notują zmysły to zapach delikatnej skóry półanilinowej która otacza kierowcę i pasażerów oraz miękkie fotele i podsufitka pokryta Alcantarą.

dworoliwskilexusls 50

Naciskasz guzik „Start” (bo bezkluczykowy dostęp jest następny jest pomruk silnika V8 o pojemności 4,6 L przy odpalaniu.

dworoliwskilexusls 51

Jak zobaczyłem ile miejsca oferuje tylna kanapa a raczej dwa tylne fotele oczywiście z elektryczną regulacją pochylenia, masażem, podgrzewaniem i wentylacją to postanowiłem większość trasy pokonać jak na Pana Prezesa przystało: z tyłu.

dworoliwskilexusls 53

Siedząc z tyłu, ustawiłem sobie temperaturę czterostrefowej klimatyzacji z asystentem Climate Consierge,

dworoliwskilexusls 2

włączyłem film na DVD i wyjąłem napój z lodówki schowanej za środkowym podłokietnikiem.

dworoliwskilexusls 3

Tak to ja mogę pracować na laptopie i podróżować w ciszy i komforcie godzinami.

dworoliwskilexusls 6

Lexus LS to faktycznie synonim luksusu, jest wielki, doskonale wyciszony, odcinający od świata zewnętrznego z perfekcyjne działającą klimatyzacją (z systemem „nanoe” który uwalnia ujemne naładowane jony które nawilżają wnętrze) - a sprawdziliśmy to w największe upały.

dworoliwskilexusls 52

Co ciekawe doskonałe wyciszenie wnętrza ma dodatkową funkcję – w połączeniu z przyciemnianymi atermicznymi szybami z filtrem UV, nie pozwala na zbyt silne nagrzanie wnętrza auta (mimo, że nadwozie było polakierowane czarnym metalikiem).

dworoliwskilexusls 4

Przedni fotel pasażera można ustawić jak w pierwszej klasie samolotu biznesowego.

dworoliwskilexusls 54

Nad morzem trochę padało

dworoliwskilexusls 48

Cd. testu Lexusa LS 460 na Mazurach....